Skip to main content
Topic: Clive Barker's Undying (Akció/Horror FPS) (Read 8284 times) previous topic - next topic
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Clive Barker's Undying (Akció/Horror FPS)

You are not allowed to view links.
Register or Login

Az 1920-as évek Nyugat-Írországában játszódó történetben Patrick Galloway szerepébe bújhatunk be. A fõhõs kapcsolatba kerül egy régi barátjával, Jeremiah Covenanttal. Jeremiah egy õsi birtok tulajdonosa, aki az életét félti, mert egy õsi átok felébresztette halott testvéreinek szellemeit, akik most a birtokon garázdálkodnak. Patrick úgy dönt, hogy kivizsgálja az ügyet, mert félti barátja életét. Azt azonban nem tudja, hogy a helyzet nem egészen olyan, mint amilyennek elsõre látszik... Fõhõsünknek öt veszélyes kalandon keresztül kell átverekednie magát. Mindegyikben egy-egy halott testvérrel, és az átok által életre keltett gonosz szörnyekkel állunk szemben. Az FPS játékoktól eltérõen említésre méltó mennyiségû szöveges rész is van a programban, amit bizony végig kell olvasnunk (hallgatnunk), hogy megérthessük a több szálon futó cselekményt.

( A képek nagyításához katt rájuk! :)
[hs width=800 height=600]http://ledinobleu.files.wordpress.com/2010/12/clive_barkers_undying_illus1.jpg[/hs]

Kalandjaink során 10 különbözõ helyszínre látogatunk el. A cselekmény központja a birtok, és a rajta álló kísértetjárta ház. Ami a házat illeti, sokkal jobban sikerült, mint bármely más szellemjárta építmény, amit eddig valaha is láthattunk a képernyõn. Bárhová nézünk világító gyertyákat, korhû faliszõnyegeket, hatalmas csillárokat, sejtelmes ablakokat, ijesztõ tükröket, elképesztõen látványos festményeket, vastag faajtókat, székeket, és csigalépcsõket látunk. A külsõ megjelenítés nagyon emlékezetet Írországra, mindenhol megtalálható a jellegzetes zöld növényzet. A birtok mögött egy sejtelmes sírkert, egy régi kolostor romjai, egy kövekbõl összeállított kör, egy világítótorony, és Oneiros repülõ városa található. Az idõjárás fontos szerepet játszik abban, hogy mit lát a játékos maga körül. A szél süvít, az esõ szakad, a hó hull, villámlik és dörög az ég. Félelmetes.

[hs width=800 height=600]http://www.gamepapers.com/wallpapers/Clive%20Barkers%20Undying/wallpaper-Clive-Barkers-Undying-001.jpg[/hs]
( A "szép" család elsõ ránézésre is durva ... a látás varázslatot ajánlom amikor meglátjátok ezt a képet majd ;) )

[hs width=800 height=600]http://1.bp.blogspot.com/_h65okhiGK_M/S9Uuh4bawQI/AAAAAAAAH6g/EA4K4SnkSZU/s1600/4.JPG[/hs]

Több mint 20 különféle ellenséggel kell szembe néznünk. Vérszomjas kalózok, ijesztegetõ szellemek, csontvázak, gonosz denevérek, és egyéb visszataszító karakterek várnak arra, hogy megakadályozzanak bennünket a feladatunk elvégzésében. Mindegyik külön technikával, gyorsan és váratlanul támad ránk. A programot úgy írták meg, hogy sose kelljen hatalmas mennyiségû ellenféllel egyszerre szembe néznünk. Az eredmény, hogy kevesebb lény, de több alkalommal támad. Amikor meghalunk, third person módba vált a program, és egy rövid "vége" jelenetet tekinthetünk meg korai elhalálozásunkról, ami minden lénynél más. A hagyományos ellenfelek mellett néhány fõellenséggel is találkozhatunk, akiket komolyabb munka legyõzni, mert sokkal intelligensebbek a többinél.

A szinteken végighaladva nagymennyiségû fegyvert és varázslatot gyûjthetünk össze. A defenzív és offenzív célokat szolgáló varázslatok és fegyverek rendkívül színes palettáját állították össze a készítõk. A varázslatok erejét úgy növelhetjük, hogy erõsítõ köveket gyûjtünk össze. Szintén az összeszedhetõ dolgok közé tartoznak az egészségügyi csomagok, vagy a dinamit, stb. A fegyverek és varázslatok kombinációját használva nagyon izgalmas összecsapásokat élhetünk át, fõleg, hogy a birtokunkban lévõ eszközök egy része teljesen hatástalan lehet bizonyos típusú lényekkel szemben. A Scrye varázslat különös figyelmet követel magának. Ennek segítségével ugyanis a múltba való visszatekintéssel olyan értékes információkhoz juthatunk, melyeket máshonnan nem szerezhetnénk be. Csak néhány helyen használható ez a varázslat, és hogy hol, arról tippeket kapunk a játék során. Nagyon kell figyelnünk, mert ahol halk suttogást hallunk a háttérben, ott célszerû "visszatekinteni a múltba"! A történelmi múlt titkainak ily módon való feltárása jelentõsen hozzájárul a horrorisztikus atmoszféra kialakításához, mivel egyre kétségbeesettebben próbáljuk meg kideríteni, hogy tulajdonképpen mi is zajlik körülöttünk. Ez a varázslat új mélységet ad a programnak, amit nem lehetne pusztán a pályák végigjátszásával megteremteni. Befolyásolja a játék hangulatát teljes egészében.

You are not allowed to view links.
Register or Login

You are not allowed to view links.
Register or Login

You are not allowed to view links.
Register or Login
( Itt elõször majdnem beszartam )

Így vagy úgy, a Clive Barker's Undying sötét, félelmetes hangulata teljes siker, tökéletesen eltalált. Az embert állandó borzongás járja át a sötét helyszíneken. Annak tudatában, hogy bármely irányból ránk támadhat egy szörny, állandó félelmet érzünk a játék során. Az FPS programoktól eltérõen a lények nem hullámszerûen törnek ránk. Gyakorta van "szünet" az akcióban, ezért sokszor ott félünk a legjobban, ahol nincs is mitõl. A rémisztõ környezetben legfélelmetesebb rémálmainkat látjuk viszont a monitoron. Hiába gyõztünk le egy ellenfelet, vagy menekültünk el tõle, sose érezzük magunkat biztonságban....

Info + értékelés : You are not allowed to view links.
Register or Login
' Tzs , <Alapító>

 

Re: Clive Barker's Undying (Akció/Horror FPS)

Reply #1
Magyarítás: You are not allowed to view links.
Register or Login
' Tzs , <Alapító>

 
Simple Audio Video Embedder