[hs width=640 height=480]http://gamepart.ru/sites/default/files/art/killing-floor-art-personazhi_5.jpg[/hs]
Epikus nyitány
A játékfejlesztés történetének valószínûleg új fejezete nyílt akkor, amikor az Epic 2009 novemberében bárki számára elérhetõvé tette az Unreal 3 motort. A fejlesztõcsomag alapból ingyenesen letölthetõ és használható, amennyiben a végeredmény is ingyenes. De ha valaki ezzel kíván fizetõs játékot fejleszteni, akkor is igen jutányos áron teheti meg (99 U$D licencdíj + az 5000. példány feletti bevétel 25 %-a).
Az üzleti modell sikeres volt, az Unreal Development Kit-re keresztelt pakkot azóta több százezren töltötték le (amibe szvsz az is nagy szerepet játszott, hogy "fapados" UT3 demot csomagoltak mellé), és sorra jelennek meg az UDK fejlesztésû játékok.
A The Ball az egyik legelsõ program volt, ami kihasználta e konstrukció elõnyeit. Az eredeti modot készítõ Teotl (korábban Toltec) Studios több díjat is nyert az alkotással, köztük a 2010-es Make Something Unreal ezüstérmét is. Azóta az eredeti ötletet tovább kalapálták, mire október 26-tól elérhetõ a játék teljes verziója a Steamen.
[hs width=640 height=400]http://media.moddb.com/images/games/1/13/12535/theballnew2.jpg[/hs]
A legjobb barátod és egyetlen segítõtársad
A történetben egy régészt alakítunk, aki egy ásatás során bezuhant egy barlangba a mexikói Pico del Miedo vulkánnál. Társai utasítására felfedezõútra indul, mire egy elfeledett civilizáció nyomaira bukkan.
A játék címszereplõjét rövidesen megkapjuk, miután fölvettük az irányító eszközt. Ezzel a gótikus-steampunk stílusú, körfûrészhez hasonló "fegyverrel" vagyunk képesek irányítani golyóbisunkat: a jobb egérgombbal magunkhoz hívhatjuk akár a pálya másik végébõl is (csak ne akadjon el semmiben), míg a ballal ellökhetjük.
A labdának nevezett eszköz valójában egy hatalmas fémgömb, ami az egyetlen segítõnk és fegyverünk lesz az egész játék alatt. Ezzel kell megoldani a különféle logikai feladatokat, valamint a ránk támadó ellenfeleket (pl. múmiák, óriás bogarak) is a segítségével tudjuk összenyomni. Érdekességként megjegyzem, hogy míg õket a golyó egy erõsebb lökés alkalmával szétlapítja, addig minket egyáltalán nem bánt. Hasonló szituáció figyelhetõ meg a zuhanásnál is, azaz akár Empire State Building magasságból is sértetlenül esünk talpra.
[hs width=640 height=400]http://media.moddb.com/images/games/1/13/12535/theballnew4.jpg[/hs]
Földalatti karnevál
A játék kampány módjában 8 pálya van. Elsõre kevésnek hathat, de elárulom, hogy hatalmas szintekrõl beszélünk, nekem elsõre egy órába is beletelt, amíg eljutottam a végükre. Ez köszönhetõ részben a felfedezõ mivoltomnak, mikor is tényleg hatalmas, kisebb városokat magukba foglaló üregeket kutattam végig a titkos szobrok után, ami egyes emberek szemszögébõl meséli el a civilizáció történetét.
Idõnként fõellenségekbe is botlunk, akiket nem lehet pusztán a labdával szétlapítani, hanem mindig a környezetet kell használni vagy a golyónkat kell ideiglenesen egyéb tulajdonsággal felvértezni, úgy mint áramosítás, tüzesítés illetve gravitációs mezõ.
Ezen túl vannak még bizonyos jármûvek is, mint a Half-Life-ból ismert vasúti kocsi, vagy említhetném még a "labdahajtású" terepjárót is.
[hs width=640 height=400]http://media.moddb.com/images/games/1/13/12535/theball1.jpg[/hs]
[hs width=640 height=400]http://media.moddb.com/images/games/1/13/12535/madscreenshotspecial10.jpg[/hs]