[hs width=800 height=600]http://m.blog.hu/ga/gameover/image/Mike/Crysis/crysis.jpg[/hs]
A Crysis egy sci-fi FPS a díjnyertes Crytek fejlesztõcsapattól, a kritikusok által magasztalt Far Cry alkotóitól. Föld, 2019: Egy gigantikus meteor csap le a Földre. Az észak-koreai kormány nyomban lezárja a szigetcsoportot, ahol a becsapódás történt, megtartva magának a meteorit rejtélyét. Az Egyesült Államok egy elit Delta Force egységet küld a helyszínre, hogy kivizsgálják a helyzetet és jelentést küldjenek a Pentagonnak. Miközben nõ a feszültség az USA és Észak-Korea között, az aszteroida hirtelen kinyílik, és feltárul egy gigantikus, 2 km magasságú idegen ûrhajó. A hajó hatalmas erõteret fejleszt, megfagyasztva a sziget jelentõs részét, drasztikusan megváltoztatva a Föld idõjárását. Megkezdõdött a támadás bolygónk ellen. A két ellenséges ország összefog, hogy megállítsa az idegeneket és megmentse az emberiséget. Az új szövetség nagy csatákban igyekszik megállítani a vérszomjas idegeneket. Gyorsan halványul a remény, miközben a játékosnak titkos egységet kell a buja trópusi õserdõ szívébe vezetnie, hogy aztán vad, fagyott tájakon küzdve, majd az idegen hajó belsejében összecsapva az ellenséggel, eljussanak a végsõ, súlytalanságban vívott ütközetig. A Crysis lebilincselõ FPS játékélményt nyújt, melyben újabb és újabb taktikákkal, fegyverzettel, páncélzattal és játékstílussal kell alkalmazkodni a változékony környezethez a túlélés és az idegen invázió megállítása érdekében. A Crysis a Crytek által fejlesztett, élvonalbeli CryENGINE™ 2-t alkalmazza.
A Crysis még így két év távlatából is szép, ezt senki sem vitatja, csak 2007-ben némileg el voltunk hûlve a gépigényétõl, és sokan úgy gondolták (mi is), hogy bizony itt-ott elkélt volna némi optimalizáció, hiszen így a konzolport eleve kizárt volt.
Nos, a Cryteknél nem lazsáltak, a mai nappal hódító útjára indult a CryEngine 3, ami sok fejlesztõ és játékos álmát valósíthatja meg. Az elsõ videó még hónapokkal ezelõtt bukkant fel, ami azt demonstrálta, hogy mire képes ez a jól skálázható multiplatform motor PS3-on és Xboxon. Az eredmény azt hiszem magáért beszélt még akkor is, ha jobban megfigyelve a videót látható volt Xboxon a V-sync hiánya, és hogy bizony néha inkább 20fps körül ment a mutatvány 30 helyett. Amit láttunk az így is lélegzetelállító volt, de most a startnál a Crytek rátesz még egy lapáttal az eddig mutatottakra.
Mi indíthatja be igazán egy fejlesztõ nyáltermelését? A jól optimalizált multiplatform motor, egy dolog, de ha megfelelõ fejlesztõkörnyezet is van mellette, az már a mennyország. Márpedig ahogy az a videóban is látszik (érdemes HD felbontáson nézni), amit elkészítenek a fejleszt?k azt valós id?ben tekinthetik meg, méghozzá egyszerre az összes platformon.
„A CryEngine 3 kiadásával a ma és a holnap legjobb fejleszt?i megoldását tettük le az asztalra” – mondja a Crytek vezér Cevat Yerli. „A jól skálázható grafikának és számításoknak hála Next Gen készek vagyunk, és az olyan új szolgáltatásokkal mint a CryEngine 3 Live Create ez a legjobb választás játékfejlesztõknek és olyan cégeknek akik játékszer? alkalmazásokat fejlesztenek. Ez az egyetlen játék-motor megoldás, ami valós idejû fejlesztést tesz lehetõvé."
Mit is mondhatnánk? Ha csak fele olyan jó, mint amilyennek látszik, akkor minden platform kedvel?je örülhet, mindössze a jelenleg domináns Unreal Engine 3 fejleszt?je az Epic kaphat két szívrohamot.
Érdemes megnézni, nagyon szép! Szigorúan HD-ben!
Beauty Speed Interaction Trailer HD - CryEngine 3Brossúrák :
http://www.ipon.hu/_userfiles/Image/Svindler_game/News/CryEngine/cryengine-3-brochure-03.jpghttp://www.ipon.hu/_userfiles/Image/Svindler_game/News/CryEngine/cryengine-3-brochure-07.jpghttp://www.ipon.hu/_userfiles/Image/Svindler_game/News/CryEngine/cryengine-3-brochure-11.jpg