
Az 1920-as évek Nyugat-Írországában játszódó történetben Patrick Galloway szerepébe bújhatunk be. A fõhõs kapcsolatba kerül egy régi barátjával, Jeremiah Covenanttal. Jeremiah egy õsi birtok tulajdonosa, aki az életét félti, mert egy õsi átok felébresztette halott testvéreinek szellemeit, akik most a birtokon garázdálkodnak. Patrick úgy dönt, hogy kivizsgálja az ügyet, mert félti barátja életét. Azt azonban nem tudja, hogy a helyzet nem egészen olyan, mint amilyennek elsõre látszik... Fõhõsünknek öt veszélyes kalandon keresztül kell átverekednie magát. Mindegyikben egy-egy halott testvérrel, és az átok által életre keltett gonosz szörnyekkel állunk szemben. Az FPS játékoktól eltérõen említésre méltó mennyiségû szöveges rész is van a programban, amit bizony végig kell olvasnunk (hallgatnunk), hogy megérthessük a több szálon futó cselekményt.
( A képek nagyításához katt rájuk!

[hs width=800 height=600]http://ledinobleu.files.wordpress.com/2010/12/clive_barkers_undying_illus1.jpg[/hs]
Kalandjaink során 10 különbözõ helyszínre látogatunk el. A cselekmény központja a birtok, és a rajta álló kísértetjárta ház. Ami a házat illeti, sokkal jobban sikerült, mint bármely más szellemjárta építmény, amit eddig valaha is láthattunk a képernyõn. Bárhová nézünk világító gyertyákat, korhû faliszõnyegeket, hatalmas csillárokat, sejtelmes ablakokat, ijesztõ tükröket, elképesztõen látványos festményeket, vastag faajtókat, székeket, és csigalépcsõket látunk. A külsõ megjelenítés nagyon emlékezetet Írországra, mindenhol megtalálható a jellegzetes zöld növényzet. A birtok mögött egy sejtelmes sírkert, egy régi kolostor romjai, egy kövekbõl összeállított kör, egy világítótorony, és Oneiros repülõ városa található. Az idõjárás fontos szerepet játszik abban, hogy mit lát a játékos maga körül. A szél süvít, az esõ szakad, a hó hull, villámlik és dörög az ég. Félelmetes.
[hs width=800 height=600]http://www.gamepapers.com/wallpapers/Clive%20Barkers%20Undying/wallpaper-Clive-Barkers-Undying-001.jpg[/hs]
( A "szép" család elsõ ránézésre is durva ... a látás varázslatot ajánlom amikor meglátjátok ezt a képet majd

)
[hs width=800 height=600]http://1.bp.blogspot.com/_h65okhiGK_M/S9Uuh4bawQI/AAAAAAAAH6g/EA4K4SnkSZU/s1600/4.JPG[/hs]
Több mint 20 különféle ellenséggel kell szembe néznünk. Vérszomjas kalózok, ijesztegetõ szellemek, csontvázak, gonosz denevérek, és egyéb visszataszító karakterek várnak arra, hogy megakadályozzanak bennünket a feladatunk elvégzésében. Mindegyik külön technikával, gyorsan és váratlanul támad ránk. A programot úgy írták meg, hogy sose kelljen hatalmas mennyiségû ellenféllel egyszerre szembe néznünk. Az eredmény, hogy kevesebb lény, de több alkalommal támad. Amikor meghalunk, third person módba vált a program, és egy rövid "vége" jelenetet tekinthetünk meg korai elhalálozásunkról, ami minden lénynél más. A hagyományos ellenfelek mellett néhány fõellenséggel is találkozhatunk, akiket komolyabb munka legyõzni, mert sokkal intelligensebbek a többinél.
A szinteken végighaladva nagymennyiségû fegyvert és varázslatot gyûjthetünk össze. A defenzív és offenzív célokat szolgáló varázslatok és fegyverek rendkívül színes palettáját állították össze a készítõk. A varázslatok erejét úgy növelhetjük, hogy erõsítõ köveket gyûjtünk össze. Szintén az összeszedhetõ dolgok közé tartoznak az egészségügyi csomagok, vagy a dinamit, stb. A fegyverek és varázslatok kombinációját használva nagyon izgalmas összecsapásokat élhetünk át, fõleg, hogy a birtokunkban lévõ eszközök egy része teljesen hatástalan lehet bizonyos típusú lényekkel szemben. A Scrye varázslat különös figyelmet követel magának. Ennek segítségével ugyanis a múltba való visszatekintéssel olyan értékes információkhoz juthatunk, melyeket máshonnan nem szerezhetnénk be. Csak néhány helyen használható ez a varázslat, és hogy hol, arról tippeket kapunk a játék során. Nagyon kell figyelnünk, mert ahol halk suttogást hallunk a háttérben, ott célszerû "visszatekinteni a múltba"! A történelmi múlt titkainak ily módon való feltárása jelentõsen hozzájárul a horrorisztikus atmoszféra kialakításához, mivel egyre kétségbeesettebben próbáljuk meg kideríteni, hogy tulajdonképpen mi is zajlik körülöttünk. Ez a varázslat új mélységet ad a programnak, amit nem lehetne pusztán a pályák végigjátszásával megteremteni. Befolyásolja a játék hangulatát teljes egészében.



( Itt elõször majdnem beszartam )
Így vagy úgy, a Clive Barker's Undying sötét, félelmetes hangulata teljes siker, tökéletesen eltalált. Az embert állandó borzongás járja át a sötét helyszíneken. Annak tudatában, hogy bármely irányból ránk támadhat egy szörny, állandó félelmet érzünk a játék során. Az FPS programoktól eltérõen a lények nem hullámszerûen törnek ránk. Gyakorta van "szünet" az akcióban, ezért sokszor ott félünk a legjobban, ahol nincs is mitõl. A rémisztõ környezetben legfélelmetesebb rémálmainkat látjuk viszont a monitoron. Hiába gyõztünk le egy ellenfelet, vagy menekültünk el tõle, sose érezzük magunkat biztonságban....
Info + értékelés :
http://www.sg.hu/cikkek/16234/clive_barker_s_undying/2