2024. November 15. - 02:49:17
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email
News: A privát üzenetek gyorsabb küldése és fogadása érdekében, mostantól elérhetõ a chat a portálon ;) Lehet tesztelni! :)

My Community



Author Topic: Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Akció/FPS)  (Read 1474 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ' Tzs ,

  • Portal & Website
  • Adminisztrátor
  • *
  • Posts: 3192
  • Karma: +100/-0
    • View Profile
    • :: TzsWeb.n3t ::
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Akció/FPS)
« on: 2011. November 21. - 19:41:53 »
[hs width=640 height=480]http://2.bp.blogspot.com/-9AlLdVGbl8w/UatETZ_tHoI/AAAAAAAAAYk/LjiH6r5Wc10/s1600/2013-06-02_00005.jpg[/hs]

A történet az 1920-as évekbe repít minket vissza, ahol Jack Walters magándetektívet alakítjuk. Hat éves amnéziából felépülve épp a darabokat próbáljuk összeszedni, melyek magyarázatot adhatnának idõnként bevillanó rémálomszerû emlékképeinkre, mikor egy megbízást kapunk: a világtól elzárt kis halászvárosban, Innsmouthban eltûnt egy fiatal srác, aki feltehetõleg elõtte kirabolta a boltot, ahol addig dolgozott. Egyszerûnek tûnik, ám a városba érkezve egyre furcsább dolgokat tapasztalunk és egyre mélyebbre ássuk magunkat a várost övezõ rejtélyekbe. Lassan kezd összeállni a kép…

[hs width=640 height=480]http://m.cdn.blog.hu/fi/filmbook/image/pc-49017-71369945388.jpg[/hs]

A játék egyik legnagyobb erõssége egyértelmûen a történet és a hozzá társuló hangulat. A képi megoldásokkal pedig csak fokozzák ezeket, így garantált a folyamatos, vibráló feszültség, sötét hangulat. A játékmenetre sok helyen jellemzõ a kalandelemekkel dúsított bóklászás. Jónéhány fejtörõ nehezíti majd dolgunkat, de egyiket sem lesz megerõltetõ kitalálni. Utunk során megannyi tárgyat, feljegyzést találunk, melyek kulcsfontosságúak a továbbjutásunkban. A kirakó-szerû történetet ezek segítségével érthetjük meg. El kell majd olvasnunk minden talált naplót, könyvrészletet, mert sokszor ebben van elrejtve továbbjutásuk kulcsa.

Miután igazán beindulnak az események és fegyvereket is szerzünk, onnantól kissé megváltozik ez a koncepció: sokkal akcióval dúsítottabb feladatokkal találjuk magunkat szembe. Míg a bolyongós részek tökéletesen el lettek találva, addig itt már néhány probléma merült fel megérzésem szerint. Ennek legfõbb oka az irányítás, mely nem lett túl kifinomult: nehézkes a célzás, ha pedig ugrásról van szó, akkor nem érzi az ember, hogy pontosan mikor kell elrugaszkodni mondjuk egy teraszról, hogy átugorjunk sikeresen a másikra. Alapjában véve jóra sikerültek az akciós részek is, csak az ilyen apróságok sok bosszúsághoz vezetnek.

[hs width=640 height=480]http://xboxmedia.ign.com/xbox/image/cthulhu_112102_07.jpg[/hs]

Külön odafigyeltek a bujkálós részekre, mivel ebben is lesz részünk bõven. Lopakodhatunk, árnyékba, tárgyak mögé bújva észrevétlenek lehetünk, kikukucskálhatunk fedezék mögül. Ezek nagyon is hasznos dolgok és feldobják a játékmenetet, ugyanakkor sokszor ezek nélkül is meglehet oldani a feladatot. Elõfordult ugyanis, hogy egy teremben, ahol végig kellene lopakodni, kifigyelni az ellenfelek útvonalait, ott én nekivágtam és keresztülrontottam az egészen. Eltaláltak ugyan egyszer, de a pályákon található egészségügyi csomagok bõven elegendõek a könnyebb szinteken.

Ha már a sérüléseknél tartunk, akkor addig rendben van, hogy nincs hud, ahol látnánk, hogy is áll az életerõnk, hiszen ha az ott díszelegne a képernyõn, az teljesen illúzióromboló lenne eme játék esetén, az viszont már sokkal nagyobb probléma, hogy az invertoryba kilépve sem lehet egyértelmûen megállapítani, hogy mennyire súlyos az állapotunk. Mivel fõhõsünk nem bír sokat, így a legcélravezetõbb, ha mindig meggyógyítunk minden sérülést. Ebben az esetben viszont nincs túl nagy haszna annak, hogy külön gyógyíthatóak a sérülések.

[hs width=640 height=480]http://cdns.kinguin.net/media//category/6/-/6-1024_307.jpg[/hs]

Az egyik legnagyszerûbb újítás pedig az „idegállapot”. Utunk során ugyanis, ha valami ijesztõ dolgot látunk, vagy akár csak a magasból letekintünk a mélybe, akkor erõsödik az elmosódás, lassan hullámozni kezd a kép. Minél tovább nézünk oda, annál jobban erõsödik ez. Halljuk, ahogy gyorsul a szívdobogásunk, lelassulunk. Így a veszélyes helyzetekben sokszor nem is tudunk gyorsan menekülni, mert képtelenek leszünk teljesen egyenes vonalban futni, sõt, futni is képtelenek leszünk.

A DCotE designja a történethez és játékmenethez hasonlóan szintén remek munka. Az épületek ahol járunk mind hangulatos és egyedi. A történet során pedig minden apróság kölcsönzi a századelõi stílust és a nyomasztó horror világot is. A legyõzendõ szörnyek pedig szintén egytõl egyig jól kigondoltak és jól megvalósítottak. Nem is beszélve a játék közben bevágott kis videókról.

[Trailer:]
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - Trailer
« Last Edit: 2016. December 17. - 16:45:41 by ' Tzs , »
' Tzs , <Alapító>

Offline ' Tzs ,

  • Portal & Website
  • Adminisztrátor
  • *
  • Posts: 3192
  • Karma: +100/-0
    • View Profile
    • :: TzsWeb.n3t ::
Re:Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Akció/FPS)
« Reply #1 on: 2011. November 21. - 19:43:58 »
Egy nagyon jó kis horror/túélõ fps gém ez - remélem jól kategorizáltam be- ijesztgetõs rendesen, jó sztorival, bár a grafika kicsit régi, de a hangulata miatt ezt el lehet nézni...

Ezeket a széfeket mennyire utálom, valamiért már az is fejtörést okoz hogy nyissam ki...hiába tudom a kódját! Az a...
' Tzs , <Alapító>

Offline tamics

  • Veterán fórumozó
  • *
  • Posts: 379
  • Karma: +37/-0
    • View Profile
Re:Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Akció/FPS)
« Reply #2 on: 2011. December 24. - 19:30:19 »
jó game.Kár hogy nekem valamiért nem megy.Amikor be kéne töltenie a pályát ki ír valami hibaüzenetet -.-

Offline ' Tzs ,

  • Portal & Website
  • Adminisztrátor
  • *
  • Posts: 3192
  • Karma: +100/-0
    • View Profile
    • :: TzsWeb.n3t ::
Re:Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Akció/FPS)
« Reply #3 on: 2011. December 24. - 22:43:28 »
Mit?
' Tzs , <Alapító>

Offline tamics

  • Veterán fórumozó
  • *
  • Posts: 379
  • Karma: +37/-0
    • View Profile
Re:Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Akció/FPS)
« Reply #4 on: 2011. December 24. - 22:49:06 »
nem tudom mert nem látni csak ha leteszem a játékot az tálcára akkor tudnám látni de akk egybõl kilép a játék is és a hibaüzenet is eltûnik.

Offline ' Tzs ,

  • Portal & Website
  • Adminisztrátor
  • *
  • Posts: 3192
  • Karma: +100/-0
    • View Profile
    • :: TzsWeb.n3t ::
Re:Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Akció/FPS)
« Reply #5 on: 2011. December 24. - 23:08:31 »
Videókártya driver a legújabb?
' Tzs , <Alapító>

Offline tamics

  • Veterán fórumozó
  • *
  • Posts: 379
  • Karma: +37/-0
    • View Profile
Re:Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Akció/FPS)
« Reply #6 on: 2011. December 25. - 10:44:27 »
Nem tudom

Offline ' Tzs ,

  • Portal & Website
  • Adminisztrátor
  • *
  • Posts: 3192
  • Karma: +100/-0
    • View Profile
    • :: TzsWeb.n3t ::
Re:Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Akció/FPS)
« Reply #7 on: 2011. December 25. - 12:00:39 »
Akkor frissítsd! :)
' Tzs , <Alapító>

 

Carbonate design by Bloc
variant: carbon
SMF 2.0.19 | SMF © 2021, Simple Machines | Terms and Policies