Black Mesa fókusz
2009. november 27. péntek, 18:52 padavan
Half Life 3 - Csak üzlet, semmi más…
A Valve mostanság habár kimondottan igényes és szórakoztató produkciókkal kápráztatja el a játékosokat, valahogy mégsem stimmel valami ennél a cégnél. Van itt egy kis gebasz, egy fekete lyuk, igen, ott a sarokban, valaki oda rúgta, hogy ne legyen annyira szem elõtt. De ha nyitott szemmel nézelõdünk, akkor ez a pici kis foltocska egyszeriben olyan méretûvé nõhet, mely mellett minden más csak másodlagossá válik. A Valve persze próbál úrrá lenni a helyzeten és különbözõ cuccokkal igyekszik betömni ezt az egyre növekvõ lyukat, hátha megáll annak növekedése és így nem veszik észre olyan sokan, de a próbálkozás egyelõre hiábavalónak tûnik. Került már ebbe a fekete lyukba Team Fortress, Left 4 Dead, meg mindenféle kisebb kacat, de valahogy mégsem sikerült úrrá lenni az Abszolút Zéró láncreakcióján és egyre kevésbé lehet hasonló módszerekkel leplezni az Episode 3, illetve a Half-Life 3 elmaradását, késését. Persze az utóbbi hiányolásán inkább lehet csodálkozni, semmint azon, hogy még meg sem érkezett, de ez csupán egy csalóka kis vakvágány ugye. Hiszen Lombardiék elborult fanjai még egy messzi-messzi galaxisban már megmondták, hogy a HL 3-at az igazából a HL 2 epizódjai alkotják… Ugye milyen gáz? Mármint ez a baromság, ez a kakiszagú magyarázat. És ugye meg kell nézni egyes borítókat, azokon is egyértelmûen ott szerepel a Half Life 2, mint az anyajáték… No de ezen kár elmélkedni, mivel teljesen egyértelmû, hogy a Half Life 3 az nem a Epizódok, hanem egyelõre a Nagy Bedes Semmi. Ugyan ez a helyzet az Episode 3-al, az sincs még kanyarban sem, se hír, se kép, se semmi. Csak a Nagy Hallgatás…
Valaki belegondolt már abba, hogy a Half Life 2 az már egy 6 éves produkció? Vagyis hat éve nem érkezett meg hozzá az érdemi folytatás. Hogy miért? Biztosan nem technikai okai vannak ennek, hiszen a Valve bõven a legtapasztaltabb és legjobb játékfejlesztõ csapatok halmazába tartozik. Az utóbbi idõk sikerjátékai pedig biztossá tehetnek mindenkit abban a feltételezésben, hogy nem anyagi problémák okozzák az egy helyben állást. Igazából inkább az a nagyon is elképzelhetõ, hogy a Half Life 2 alapját képezõ Source motor nagyon is jövedelmezõvé vált idõközben, megannyi játékot lehetett rá fejleszteni és aztán ezeket zsíros hasznokkal eladni. A motor zsenialitása például az, hogy még ma sem veszített olyan marha sokat a fényébõl és egyáltalán nem leszünk rosszul egy Source mocival készült játék láttán. Szóval ez lenne az addig ütjük a vasat, amíg meleg címû történet? Franc se tudja, mi csak feltételezünk, találgatunk. Minden esetre az biztos, hogy egy IGAZI Half Life 3 kizárólag egy teljesen új motorral érkezhet, mondjuk egy Source 2-vel, vagy Next-Gen Source-val, végül is kit érdekel, hogy neveznék el, lehetne akár X34943ph23 is, de az tény, hogy a harmadik – és várhatóan befejezõ – HL felvonás csakis egy olyan megjelenéssel, fizikai képességekkel érkezhet, mely méltó versenytársává teheti a mai élmen?k, vagyis a CryEngine, GeoMod, Ego, vagy a Dunia frontvonalán. Na, ez már viszont sokkal komolyabb anyagi invesztációt követelne, mint amennyit lehet még keresni a Source-játékokkal – (tessék csak megnézni, a Left 4 Dead-ból immáron a második részt tukmálják ránk, illetve egy olyan DLC-t, melyet vérbeli szélhámosként egy teljes árú, AAA-kategóriás játékszoftverért szokás elkérni…) és fél?, hogy ez még egy-két évig bizony így marad. Aztán úgy 2011 vége felé talán-talán elkezdenek szivárogni a Half Life 3-al kapcsolatos elsõ kósza hírek, egy-két kép, teaser trailer, ahogyan az ugye lenni szokott, majd 2013 nyarán-õszén ünnepelhetjük a premiert… Tehát addig még bõven van idõnk és hiába játszzuk újra akár századszorra is a Half Life 2-t, ha a valvén múlik, akkor új élményekkel még egy darabig nem igazán fogunk gazdagodni. Még szerencse, hogy ez nem csak rajtuk múlik!
Egy eredeti ötlet
Igaz, hogy ez sem egy teljesen eredeti és marhára friss produkció, de mégis örülhetünk neki, hiszen maga a vállalkozás teljesen egyedülálló és a Half Life rajongókat nem kevés reménységgel tölti el a Black Mesa project létezése. Ez gyakorlatilag nem más, mint egy modifikáció, a Half Life 2 motorjának erõteljes megerõszakolása és átöltöztetése valami teljesen mássá, mint ami az alapjáték volt. Ne tessék szájakat húzni a modifikáció kifejezés hallatán, hiszen most egyáltalán nem arról van szó, hogy a lelkes modder(ek) némi kapcsolgatás után megváltoztattak néhány jellemzõt a játékban. Itt tényleg egy totális konverzióról van szó, ami a maga meglehetõsen csavaros módján egyszerre modifikáció és remake is… Furán hangzik, mi? Megmagyarázom: Vannak olyanok, akiknek a Half Life kaland a második résszel vette kezdetét, egyszer?en azért, mert még nem voltak abban a korban, amikor a kezdetek kezdete elérhetõvé vált, vagy nem voltak annyira benne a témában, hogy ez akkor feltünjön nekik, érdekessé váljék számukra. Na, mindegy, volt egy els? rész és kész.
Ez a történet origója, amikor egy félresikerült dimenzió kísérlet következtében kezdetét veszik a szörnyüséges események, melyeket egyre nehezebb – ha nem lehetetlen – helyreállítani. A Half Life legelsõ megjelenése nem tegnap volt - 1998… -, így aztán óhatatlanul eljárt felette az idõ, ha valaki mostanában szembesül az akkor egyébként igen látványosnak számító képi világgal, az biztos, hogy nem fog hanyatt esni a gyönyörtöl. Alapvetõen ez persze így van jól, minden megöregszik, korossá válik és kezdeti szépségét megfakítja az idõ mindent felzabáló enyészete, nincs ezzel semmi gond. Ám ugye vannak olyanok, akik sehogy sem akarnak megbarátkozni az elmúlás csúf ráncaival, így vagy kés alá fekszenek, vagy… - motort váltanak! Bizony, a Black Mesa nem más, mint a Half Life feldolgozása napjaink egyik legjobb játék motorjával – mármint a programozók zöme szerint az, nem pedig a látványvilág definiálta erre a irigylésre méltó pozícióba a Source-t -, így aztán ha a munkálatokkal egyszer végeznek, kaphatunk egy mai kor követelményeinek teljesen megfelelõ Half Life elsõ részt.
Szép és új…
A Black Mesa elõdje a Half Life: Source volt, ami azonban nem sikerült olyan marha látványosra, mint azt az emberek elõzetesen elképzelték. A legtöbben egy Half Life 2 színvonalat vártak, ehhez képest kaptak egy olyan felturbózott elsõ részt, ami egy kicsit részletgazdagabb volt ugyan, de fényévnyi távolságra volt egy teljes érték? Source játéktól. Ez a próbálkozás nem volt tehát különösebben sikeres, ezért a Black Mesa készítõi metódust váltva inkább magát a Half Life 2-t bontják le és közben szép lassan, fokozatosan építik fel a rekonstrukció kisebb-nagyobb darabjait. A cél az elsõ rész minél részletesebb és gondosabb feltámasztása a modern grafikai lehetõségek használatával. A készítõk igyekeznek minden ismert karaktert és helyszínt a lehetõ legjobb tudásuk szerint újra alkotni, no persze nem szolgái másolás útján, inkább csak a lényegi vonásokat hagyják meg. Több esetben elõfordulhat, hogy egy-egy helyszín elrendezése például éppen csak emlékeztet az eredetiére, ám összességében jól felismerhetõ, hogy a készítõk hová akartak kilyukadni.
Black Mesa Official Teaser TrailerBlack Mesa Official TrailerA helyszín
Black Mesa, a Half Life sztori keretén belül megismert területe csupán egy részlete annak a Black Mesa Kutatóintézetnek, mely egy óriási komplexum Új-Mexikó egy eldugott részén. Korábban, a hidegháború korszakában rakéta tesztek folytak itt, aztán idõrõl-idõre újabb és újabb részlegek csatlakoztak ehhez az egyre terebélyesedõ létesítményhez. Így Black Mesa területén ugyanúgy megtalálhatóak az elhagyatott rakéta silók, a teljesen közönséges adminisztrációs osztályok, a földalatti, ultramodern technológiát képviselõ fizikát vizsgáló, azt manipulálni igyekvõ célzattal létrejött laboratóriumok, vagy éppenséggel a hatalmas vízerõmû, mely az egész létesítményt ellátja energiával. A Half Life játékában egy rövidebb látogatás erejéig eljuthatunk a Xen bolygóra is, ami ugye nem túlságosan felemelõ élmény. Minden esetre a készítõk igyekeznek még ezt a zord világot is a lehetõ legmodernebb szoftveres technológia segítségével vonzóvá tenni. Ahogyan azt már említettük, a feldolgozás során a legapróbb részletekre is gondos figyelem összpontosul, az eredeti játék minden lényegesebb motívumát hûséges precizitással igyekszenek átvinni a feldolgozásba.
A legfontosabb jellemzõk
Habár a Black Mesa fejlesztése diszkrét csendben folyik, a hallgatást néha-néha megtöri egy-egy netes nyilatkozat, valami ártalmatlan frissítés a Twitteren, vagy akár egy pletyka, ami a modifikáció jellemz?it boncolgatja. Most összefoglalnánk, hogy mit tudunk eddig a játékról:
Rendkívül részletes és interaktív környezet, az eredeti Half Life játékot alapul véve. A multiplayer pályákat tekintve szintén az eredeti elképzelések fognak érvényesülni.
Nem csak szingli kampány lesz, a készítõk terveznek co-op és multi támogatást is.
A zenéket természetesen nem újítják fel, így Joel Nielsen eredeti dallamai fognak felcsendülni a modban.
Pengére csiszolt mesterséges intelligencia teszi próbára ügyességünk. Ez a szoftverdroid képes lesz dinamikusan értékelni az eseményeket és azokra a lehetõ leghatékonyabban reagálni.
A lehetõ legmodernebb textúrázási eljárások alkalmazása az elsõrangú megjelenés érdekében.
Az eredeti játék legfontosabb elemei nem repültek a kukába: Logikai feladványok tehát lesznek, melyeket legtöbbször a fejlett fizikai rendszer használatával oldhatunk meg.
A megjelenésrõl még semmit sem tudunk, a készítõk legfrissebb bejegyzése szerint még idén számíthatunk az ingyenes mod érkezésére. Némi aggodalomra adhat okot az a tény, hogy a hivatalos weboldalon az utolsó hírt 2008 november 30-án hozták össze a srácok. Igaz, a Twitteren néha felbukkan egy-egy YouTube link, tehát reménykedésre mégis van ok.
Forrás:
http://www.gamedroid.hu/component/content/article/16932004 vitathatatlanul a játéktörténelem egyik legszebb éve volt, ami a felhozatalt illet, hiszen rengeteg kiváló alkotás jelent meg ekkor. Egyik ilyen mestermû a Half-Life 2 volt, melynek szíve a Source Engine. A szoftver megjelenése után egy lelkes modder csapat úgy gondolta, hogy a játék elsõ részét -amely 1998-ban jelent meg- teljes egészében átültetik a Source motorra, így a játékosok újra átélhetik a Black Mesa kutatóbázison történt borzalmakat immár sokkal szebb grafikával. Az eredeti tervek szerint 2009-re tervezték a játék megjelenését, de sokszor váratlan események ezt nem tették lehetõvé, így sok játékos már elkezdett kételkedni abban is, hogy egyáltalán megjelenik-e valaha. A napokban azonban Nathan Ayres a csapat vezetõ animátora megnyugtatta a kedélyeket azzal, hogy a játék ez év végén meg fog jelenni. Így legyen!
Black Mesa: Source - Trailer (Game Trailer HD)Info:
http://blackmesasource.com/