2024. November 15. - 03:42:17
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email
News: A privát üzenetek gyorsabb küldése és fogadása érdekében, mostantól elérhetõ a chat a portálon ;) Lehet tesztelni! :)

My Community



Author Topic: S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl  (Read 1000 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ' Tzs ,

  • Portal & Website
  • Adminisztrátor
  • *
  • Posts: 3192
  • Karma: +100/-0
    • View Profile
    • :: TzsWeb.n3t ::
S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl
« on: 2013. February 24. - 02:06:29 »
[hs width=480 height=650]http://media.moddb.com/images/games/1/1/80/stalker_box.jpg[/hs]

Rengeteg média anyag lett kiszórva az évek folyamán, mióta elkezdõdött a S.T.A.L.K.E.R fejlesztése, ami alapján nagyjából meg lehet ítélni, hogy egy átlagos, vagy pedig valami kiemelkedõ dolog van készülõben. Azt viszont, hogy az alkotás sikeres lesz-e, elõre nem lehet megjósolni. Lehet jó a grafika, kellemes a zene, a legszámottevõbb tényezõ a játék hangulata. Ha ez nincs meg, hamar a kukában végzi az új produktum. Szerencsére a Shadow of Chernobyl rendelkezik az összes olyan tulajdonsággal, ami egy hardkór játékost a képernyõ elõtt tart jó hosszú ideig.

Elsõsorban köszönhetõ ez a hatalmas szabadságnak, amit a játékmenet nyújt. Egy 30 négyzetkilométernyi terület vár arra, hogy felfedezzük, megismerjük, és persze túléljük viszontagságait. Ezt a területet mindenki csak Zónának nevezi, ahova nem könnyû be- illetve kijutni, mivel a határait nagyszámú Specnaz kommandós felügyeli. A Zónán belül egy külön világot ismerhetünk meg, melyben korántsem pusztult ki az élet. A csernobili erõmû többszöri katasztofája miatt persze hatalmas a sugárzás, de ennek ellenére rengeteg kalandorral, banditával, katonával és számtalan - a radioaktivitás hatására ki/átalakult - mutáns lénnyel kerülünk kontaktusba.

[hs width=640 height=480]http://www.cheats.ru/uploaded/s/stalkershadowofchernobyl/stalkershadowofchernobyl04410.jpg[/hs]

A játékmenet nem lineáris. Ez egy FPS-nél nagyon is nagy szó. Végre eljutottunk oda, hogy nem egy - a fejlesztõk által - elõre megírt útvonalon kell végighaladnunk, hanem azt tehetjük, ami jólesik. Ha úgy vesszük a szimpla akciójáték kiegészül kaland és szerepjáték elemekkel. Kommunikálhatunk a többi karakterrel, kereskedhetünk velük, egyesektõl munkát, megbízást kérhetünk, amit teljesítve pénzt vagy valamilyen jutalmat kapunk. Ezek a feladatok igen változatosak, lehet pl. egy ritka és értékes anyag (artifact) megszerzése, vagy egy másik karakter kiiktatása, stb. A lényeg, hogy a megbízásokból kapott pénzbõl fejlõdni tudjunk, hiszen csak így élhetjük túl a Zóna halálos környezetét.

A minket körülvevõ környezetrõl az eddig megjelent több száz kép már komoly betekintést nyújtott. Ehhez jön még hozzá a dinamikusan változó idõjárás, széllel, esõvel, tiszta vagy borult égbolttal, kemény viharokkal. Ahogy az életben, váltakoznak a nappalok és az éjszakák. Az életszerû dolgok mellett persze ott vannak a természetfeletti erõk, mint pl. a gravitációs anomáliák, melyekbe ha véletlenül belesétálunk, nehezen szabadulunk belõle és akár darabokra is téphet bennünket. Halálosak a mérgezõ ködök és persze gyakoriak az erõs radioaktivitással szennyezett helyek, pl. egy sugárzó hulladékdomb közelében, amit érdemes nagyívben elkerülni, ameddig nincs megfelelõ felszerelésünk. Mint tudjuk a sugárzást szabad szemmel nem látni, erre a hagyományos Geiger számlálónk egyre erõsödõ kerregése figyelmeztet. Ha mégis betévedünk egy fertõzött helyre, növekvõ mértékû sugárdózist kapunk, miközben életerõnk rohamosan csökkenni kezd.

[hs width=740 height=480]http://www.ngohq.com/attachments/screenshots/1615d1231124354-s-t-a-l-k-e-r-shadow-of-chernobyl-screenshots-s.t.a.l.k.e.r.-shadow-of-chernobyl-screenshot-4.jpg[/hs]

A grafika hozza az elvárt szintet, annak ellenére, hogy egyesek már kopottnak titulálják. Ehhez képest mondjuk elég nagy a gépigény. Nálam Barton 3200+, 1GB RAM és 6600GT-vel rendszeresen beszaggat és még sehol nem vagyok a high beállítástól. Magával ragadóak a lepusztult fotorealisztikus épületek, melyekben pont az az érdekes, hogy többségük létezõ objektumokról készült, kezdve a pripjaty-i elhagyatott lakóépületektõl egészen magáig, az atomerõmûig. És ha nem lenne elég a felszíni borzalom, még föld alatti járatokba is bemerészkedhetünk, mely a legfélelmetesebb lényeknek ad otthont.

Célok: a játék elején egy fõ feladatunk van, likvidálnunk kell egy bizonyos Strealok nevû Stalkert. Ez nem egyszerû, mivel a nevén és a kinézetén kívül semmit nem tudunk róla. Be kell szereznünk az információkat, melyek közelebb vezetnek hozzá, ehhez viszont újabb és újabb feladatokat kell megoldanunk. Ez a fõ szál, amin végig kell mennünk a cél teljesítéséig, viszont rengeteg mellék szálon is elkalandozhatunk, amik egyrészt újabb titkokra derítenek fényt, másrészt pénzt és hasznos tárgyakat hoznak a konyhára, amik segítik a fõ cél teljesítését. Abszolút rajtunk múlik, hogy milyen hosszú lesz a játék. Ha végigrohanunk a fõ szálon, rövid lesz és bizonyos helyszínekre el sem juthatunk.

Túlélés: vásárolhatunk komolyabban védõ öltözéket, erõsebb fegyvereket, kaját, elsõsegély cuccokat, lõszert. Persze ezek nagy részét ellenfeleink megölésével is megszerezhetjük, mivel általában mindig hordanak maguknál valamit. A holttestek átkutatásával nem csak ezekhez a tárgyakhoz juthatunk hozzá, hanem értékes információkra is bukkanhatunk. Megtudhatjuk pl., hogy áldozatunknak hol volt a rejtekhelye, ami ezután megjelenik a térképen, ahol további értékes cuccokra tehetünk szert.

Tárgyak: nagyon fontos, hogy biztosítsuk magunk számára a létfontosságú élelmet és lõszert, mert e nélkül hamar elpatkolunk. Az alvás végül is kimaradt a játékból, van viszont energiaital, ha esetleg nagyon kimerülnénk a rohanásban. Nem árt, ha van nálunk pár üveg vodka, mivel semlegesíteni tudja a sugárfertõzést, megjegyezem ez igen nagy poén a fejlesztõktõl, bárcsak az életben is ilyen pozitív hatással bírna egy üveg Gorbachov. Viszont a "mellékhatás" nem maradhat el, jól berúgunk és a szédelgés miatt igen nehezen fogunk célozni. A tûzharcok során gyakran elõfordul, hogy olyan találatot kapunk, mely erõs vérzést okoz, ezt sebkötözõvel orvosolhatjuk.

[hs width=640 height=480]http://www.tweakguides.com/images/STALKER_13.jpg[/hs]

Fontos szerepe van még a korábban említett artifact-oknak. Azon kívül, hogy drágák, mindegyiknek van pozitív és negatív hatása egyszerre. Érdemes többféle artifact-tal kialakítani a megfelelõ egyensúlyt, pl. ha az egyik sugároz, tegyünk mellé olyat, ami csökkenti a sugárzást, máris ki van lõve a negatív hatás. Ezek a tárgyak egyébként akkor lesznek hatással ránk, ha az övünkre helyezzük õket, a hátizsákban nem fejtik ki hatásukat. Vigyázni kell viszont, hogy ne terheljük túl magunkat, mert hamar kifulladunk, ha futni kell. A felesleges cuccoktól szabaduljuk meg!

Az ellenfelek különbözõ tapasztalattal rendelkeznek. Ez annyit jelent, hogy pl. egy rookie katonát könnyebb lesz megölni, mint egy elitet. A harcedzett ellenfél pontosabban lõ, jobban mozog, kihasználja a fedezéket, ergo egész jó AI-t sikerült összehozni. A saját rangunk folyamatosan egyre magasabb lesz minél több és erõsebb ellenfelet iktatunk ki.

A mutáns lények pedig rendelkeznek különbözõ képességekkel, amiket elõszeretettel használnak is velünk szemben. A legveszélyesebbek a psi képességekkel rendelkezõ egyedek, amik komoly para helyzetet tudnak teremteni számunkra. Az érzékelés is egész korrektül ki lett alakítva. A karakterek rendelkeznek látómezõvel és hallással. Ha bekerülünk a látómezõbe, vagy zajt csapunk, rögtön észrevesznek. A tûzharcban is értelmesebben viselkednek, nem rontanak ránk ész nélkül, megpróbálnak több irányból támadni és visszavonulnak, ha többségüket lelõttük.

Persze azért negatívumok is vannak, pl. gyakori a falnak rohanás, a falon átlógó testrész ami sebezhetõ, de ezek csak apró bugok. Idegesítõ viszont, hogy "társaink" nem, vagy csak ritkán veszik fel az erõsebb fegyvereket, cuccokat. A beígért elemek kihagyásáról már nem is beszélve, gondolok itt pl. arra, hogy nem lehet vezetni semmilyen jármûvet. Szerencsére a folyamatosan megjelenõ MOD-okkal ezt is kiküszöbölhetjük és korrektül felturbózhatjuk a játékélményt.

A befejezés sem megszokott. Szám szerint hétféle befejezése van a játéknak, ebbõl 5 rossz egy semleges és egy jó. A két utóbbiért keményen meg kell szenvedni.

Összességében egy roppant élvezetes és kalandos játékot kapunk rengeteg harccal és meglepetésekkel, mely egy elképesztõ hangulatú világba enged betekintést. Aki bejárja a Zónát nem felejti el egyhamar, az garantált! A 2007-es év akciójátéka címet mindenképpen megérdemelné, legalábbis eddig. A S.T.A.L.K.E.R egyel több ok arra, hogy végre rászánjuk magunkat a gépfejlesztésre.

Trailer for S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl
Forrás: http://www.hcgamer.hu/gamer/index.php?p=5&c=14291
« Last Edit: 2014. January 14. - 00:01:26 by ' Tzs , »
' Tzs , <Alapító>

 

Carbonate design by Bloc
variant: carbon
SMF 2.0.19 | SMF © 2021, Simple Machines | Terms and Policies