A nap lángvörösen bukik alá a champagne-i erdõ koronája mögött. A burgundiai táj szépsége magával ragadó. Az ember szinte elfeledkezik arról, hogy a világtörténelem egyik legcsúnyább háborúja dúl a világban. Itt a béke honol. A német helyõrséget az unalom öli, õk pedig a szervezetlen ellenállókat. C’est la vie! Ám hirtelen egy ág reccsen. Talán csak egy erdei vad... Nem. Barna mintás, brit ejtõernyõs uniformisban elõrekúszik egy mázolt arcú katona. Célzásra emeli hangtompítós puskáját és...
Van úgy, hogy az ember fia – esetleg lánya – hazaér egy rosszul sikerült dolgozat, vagy egy akadékoskodó ügyfél után, és remegõ kézzel elindít egy FPS-t, aztán jó sokáig csak mészárol és reflexbõl kiirt mindent és mindenkit, aki a virtuális térben elé kerül. Van úgy. Ám ez nem az a játék. Egyszer kipróbáltam, és sikeresen tovább frusztráltam magam. A H&D-hez nem elég a jó reflex és az egér pontos elhelyezésének tulajdonsága. A Hidden and Dangerous TFPS, taktikai lövöldözõs játék, mely ügyesen ötvözi a taktikai- és az akciójátékok elõnyeit.
A Sabre Squadron ennek a játéknak a kiegészítõ lemeze, mely 9 új küldetést tartalmaz, amelyek négy bevetésben kerülnek elénk: Brest, Líbia, Szicília és Burgundia tájain küzdhetünk a mi tökös, brit SAS katonáinkkal. Néhány új fegyver is szorult a CD-kre, mint amilyen a 75-ös páncélelhárító ágyú, melyet Szicíliai bevetésünk során próbálhatunk ki. Vagy a szintén nehézfegyver páncélrém, avagy Panzerschreck. Illetve Burgundiában egyszer használnunk kell egy világító rakétát kilövõ pisztolyt. Aki azonban játszott már az eredeti H&D2-vel az érzi, hogy ez csak amolyan kötelességtudásból került a kiegészítõbe, hiszen az alap arzenál mindenre elég.
A küldetések a fentebb részletezett négy területre visznek bennünket. A feladatok mások, mint az alapjátékban, de néha visszaköszön egy-két apróság a H&D elsõ részébõl, illetve annak a küldetéslemezébõl. Például pont az elsõ küldetésben egy hasonló gyárat kell végigdúlnunk, mint az elsõ rész küldetéslemezében, majd pedig tengeralattjárókat kell használhatatlanná tennünk, szintén pont úgy, mint az elsõ részben. Joggal gondolhatták a készítõk, hogy ki emlékszik már arra, hiszen évekkel ezelõtt volt. Sajnos nem számoltak azzal, hogy a játékuk rajongói bizony emlékeznek azokra a kalandos délutánokra és éjszakákra...
A Sabre Squadron küldetéslemez feltelepítésekor felmegy a legújabb javítás is a játékra. Ez nem feltétlenül jó dolog, hiszen az alapjáték 1.0 verziójából kifelejtették a távcsöves puskák imbolyogtatását. Ezért egy jól célzó karakterrel akár percekig is figyelhettük az ellenséget a szálkeresztben émelyítõ imbolygás nélkül. Ettõl persze még ott sem volt biztos a találat, de nagyobb esély volt rá. Most mindez hiányzik. Persze lélegzet visszatartással segíthetünk rajta egy picit, de még úgy is táncol a célkereszt.
A másik gond a patch-csel, hogy hiába ment fel, van, amit el is ront a javítások közben. Tipikus cseh hibák ezek. Kiszúrják a játékos szemét, de mivel az úgyis rajong a játékért – a semmihez sem hasonlítható hangulat miatt – ezért szemet huny felette. Most például visszatöltés után a földön kúszó SAS kommandósok hátra vett fegyvere merõlegesen áll ki a testükbõl: egyrészt az ég felé meredve jeleznek a németeknek, másrészt a földbe mélyedve felszántja a kemény, digó földet.
A Sabre Squadron nem okoz csalódást a H&D szerelmeseinek. Olyan, amilyennek minden küldetéslemeznek lennie kellene. A kilenc új küldetés nem kevés, és ráadásul teljesen újak – csak itt-ott fedezhetõk fel az alapjáték objektumai. Ötletesek és elég sok idõ végigvinni õket. Aztán újra és újra, hiszen ilyen az a H&D: nehezen megunható. Ha az Illusion Softwork megajándékozna minket még néhány ilyennel, azt hiszem megadnánk nekik az engedélyt, hogy a Mafia 2-t fejezzék be elõbb, mielõtt nekikezdenek a H&D3-nak.
[Minimális rendszerigény]
Pentium III/Athlon 1 GHz, 128 MB RAM, 32 MB-os 3D kártya, 3,5 GB HDD, H&D2 alapjáték
[Forrás]
PlayDome